سلام عرض می کنم خدمت شماو تشکر می کنم از این که وقت خودتان را در اختیار ما قرار دادید
لطفاً خودتان را معرفی نمایید؟
سلام دوستان علی هستم یک مسافر. انتی ایکس مصرفی تزریق هرویین نورچیزک ٬ قرص روانگردان ٬ سفر اول 11 ماه روش درمان دی اس تی داروی درمان اوتی ٬ ورزش در کنگره بسکتبال ٬ راهنما اقای محمد موسوی ٬ رهایی 7 سال و7 ماه
لطفاً از سوابق خودتان در کنگره بگویید؟
اوایل در سایت کنگره فعالیت میکردم در امر وبلاگ نویسی ٬ مقاله مینوشتم و همچنین در خدمتهایی که یک سفر اولی اجازه خدمت کردن در آن را داشت فعالیت میکردم و پس از ان در قسمت بسکتبال کنگره شروع به فعالیت کردم که این هم خیلی برای من امیدبخش و انرژیبخش بود و بعد از ان در کمک راهنمایی قبول شدم و در حال حاضر در همین جایگاه کمک راهنمایی در شعبه شمس توفیق خدمت دارم
با توجه به سابقه نسبتاً طولانی شما در رشته بسکتبال لطفاً بگویید که رشته بسکتبال در حال حاضر در چه سطحی قرار دارد ؟
یک شخص مصرفکننده در اعتیاد خیلی رو به تحلیل میرود رشته بسکتبال هم یکرشته انرژیک بهحساب می اید و فعالیت بیشتری نسبت به بقیه رشتهها دارد و بهنوعی یک ورزش دانشگاهی است ولی درحال حاضر با آموزشهایی که در کنگره میگیریم هم ازنظر کمی و هم ازنظر کیفی هرلحظه در حال بهترشدن است
بردوباخت در مسابقات را چگونه تعبیر میکنید ؟
ما در کنگره میگوییم که ما نمیبازیم بلکه می اموزیم ولی این نباید توجیهی باشد برای اینکه تلاش خودمان را نکنیم به نظر من هرکسی حقش است که ان حال خوبی که انرژی که برایش مقرر شده است و ان حال خوبی که در مسابقه هست را برداشت کند و تلاش کردن به نظر من شرط اول است ٬ حالا اینکه برد یا باخت رقم میخورد قراردادهایی هستند که در ادامه نصیب هر کس میشود عددها مهم نیستند و ان رضایت و ان برد درونی است که خیلی مهم است. ممکن است یک نفر ببازد ولی در درونش برنده باشد ولی یک نفر همه را برده است ولی درونش یک بازنده باشد
در تولد شما شنیده بودم که در بدو ورود به کنگره در حداقل قوه جسمانی بودید٬ با توجه به اینکه رشته بسکتبال یک ورزش فیزیکی و سنگین محسوب می شود رسیدن به مرحله از توانایی را چگونه توجیه میکنید؟
روش درمانی کنگره جوری است که شما هرچقدر که انرژی بگذارید همانقدر دریافت میکنید
و این هم در صور آشکار هم در صور پنهان صادق میباشد ولی چیزی که حلقه مفقوده این رشد کردن است و خیلی اهمیت دارد بحث استمرار داشتن است
من روزی که به کنگره امدم با توجه به تزریقی که انجام میدادم پاهایم عفونت کرده بود توان راه رفتن معمولی هم نداشتم ولی بهمرور با توصیههایی که راهنما به من داشت روزی صد یا دویست متر در پارک راه میرفتم بهمرور این فواصل بیشتر و بیشتر شد و کمکم به این رسیدم که من میتوانم بهروزهای خوب گذشته برگردم و حتی بهتر هم بشوم البته با دانایی و جهانبینی متفاوتتری و این در اثر استمرار در من به وجود آمد و با توجه به جهانبینی خوب و استمرار توانستم بهسلامتی جسمی برسم.
شیرینترین چیزی که در کنگره تجربه کردهاید چیست ؟
شیرینترین لحظهای که در کنگره تجربه کردم اول بحث رهایی بود که خیلی برایم لذتبخش بود. من در کنگره در یک مقطعی در رشته ورزشی فوتبال فعالیت میکردم و یکی از شیرینترین لحظات زندگیام این بود که بهعنوان دروازه بان تیم کنگره 60 در مقابل تیم هنرمندان وارد زمین شدم(جا دارد از آقای علی جلالی هم تشکر کنم ) این هم خیلی برایم لذتبخش بود
نگاه شما بهسختی هاو مشکلات چگونه است ؟
من سختیها را به چشم یک مکمل میبینم و در زندگی همیشه مدیون سختیهایی هستم که تجربه کردم و چهبسا اگر اینها نبودند خیلی از پیشرفتهایی که داشتم نصیبم نمیشدند و بهنوعی ممنونم از سختیها و موانع و مشکلاتی که داشتم حتی شاید دران مقطع ایمانم را هم از دست دادم ولی خوشحالم که از آن گذرگاههای سخت عبور کردم و توانستم حال خوش را تجربه نمایم
لطفا یک جمله خطاب به سفر اولی ها بگویید :
به نظر من مهم ترین مساله برای یک سفر اولی این است که وعده های داروی خود را به موقع استفاده کند قطعا تعهد داشتن به این مساله نقطه شروعی برای رسیدن به ارتقا خواهد بود.
به کدامیک از وادیها علاقه دارید و برای شما سازنده بوده است ؟
وادی اول حکم پایه دارد برای همه حرکتهای زندگی و هرکسی که وادی اول را در شروع الگوی خود قرار ندهد نمیتواند به موفقیت دست پیدا کند ولی وادی که من همیشه با آن همزاد پندازری می کردم و در خودم میدیدم وادی دوازدهم بود که آخر امر امر اول اجرا میشود. چیزهایی بودند که برای من مثل رؤیا بود ولی به آن رسیدم
این وادی ازاینجهت خیلی برای من لذتبخش بود
در مورد هرکدام از موضوعات زیر یک جمله کوتاه بگویید ؟
مهندس دژاکام : پیشرو
سفر اولیها : شکوفههای یاس
فضا مجازی : دهکده کوچک جهانی
کمیته انضباطی: شروعی دوباره
با توجه به اینکه در دستور جلسه ازدواج قرار داریم، لطفاً نظر خودتان را در مورد این دستور جلسه عنوان کنید و اینکه به نظر شما ازدواج چه دستاوردی دارد؟
این دستور جلسه برای اولین بار است در برنامه سالیانه دستور جلسات قرارگرفته و نشان از اشراف کامل و نگاه تیزبینانه مهندس دژاکام و کنگره به مسائلی است که نیاز یک جامعه پویا و رو به رشد هستند به نظر من جای این دستور جلسه در میان دیگر دستور جلسات خالی بود . ازدواج، پیمانی که با رضایت زن و مرد، بر اساس خواست و علاقه آنها بسته میشود، دارای آثاری شگفتانگیزی است این پیمان از یک انتخاب آغاز میشود اگر این انتخاب با آگاهی و پیروی از عشق و عقل و ایمان باشد میتواند زمینهساز امنیت،آرامش و درنتیجه تکامل وتعادل باشد و چنان چه برپایه احساسات باشدقطعا" ارمغان آور حسهای منفی ( ترس منیت و ناامیدی ) خواهد بود و در ادامه بیمحبتی .
در مورد افرادی که سالها درگیر اعتیاد بودهاند و پس از دیدن آموزشها به درمان میرسند به نظر من مبادرت به ازدواج آگاهانه میتواند یکی از نشانههای حرکت آنها در صراط مستقیم و نزدیک شدن به تعادل باشد چراکه انسان با ازدواج میتواند خود را در چهارچوبهایی قرار دهد که برای رسیدن به تکامل قرار گرفتن در آنها میتواند تأثیر بسیاری داشته باشد . اعتیاد جدای از استعمال مواد مخدر کلکسیونی از ضد ارزشها و حسهای منفی است که هرکدام از آنها بهتنهایی برای ازهمپاشیده شدن یک زندگی کافی هستند در نقطه مقابل وقتی شخص در مسیر تزکیه و پالایش قرار میگیرد و از یک تعادل نسبی درونی و بیرونی برخوردار میشود و با همراه داشتن تجربه گران بهایی که از تاریکیها به همراه دارد ، تشکیل زندگی مشترک میتواند ارمغان آور حالهای خوب جدید دیگری باشد
به نظر شما چه شرایطی برای ازدواج مناسبتر است؟
اینیک مسئله شخصی است و میتواند در افراد مختلف با توجه به شرایطشان متغیر باشد ولی درمجموع میتوان گفت مهم این است که هر شخص نگاهش به مقوله ازدواج به چه صورت باشد یا اصطلاحاً" جهانبینی او به ازدواج در چه سطحی قرار داشته باشد . ازدواج یک ساختار است که آغاز آن باید با تفکر سالم همراه باشد آن وقت است انتخابها واقع بینانه تر میشوند . به نظر من در دنیای امروز با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و فضای مجازی در افرادی که دانائی لازم را ندارند ترسها و قضاوتها بیشتر شدهاند به همین خاطر است که آمار نشان میدهد سن ازدواج در جامعه بالا رفته یا تعداد طلاقها روبه افزایش است اینها همه به خاطر عدم بالا رفتن دانائی ودرمقابل رشد ونمو حسهای منفی است که افرادی که درسن ازدواج قرارمی گیرند را از ازدواج بازمیدارند و یا در زندگی مشترک افرادی که تشکیل خانواده دادهاند تخریب و جدائی به وجود میآورند . شیطان و حسهای منفی هم عمده مأموریتشان بازدارندگی و تخریب است که با نیروهایی که در اختیاردارند بهصورت ماهرانه آنرا انجام میدهند
امیدواریم در این هفته اهمیت این موضوع مشخص شود. شما کسانی را که نسبت به متد دی اس تی و کنگره ۶۰ ناسپاس هستند را چگونه توصیف میکنید ؟
من معتقدم راهیابی به کنگره دعوتی برای نشستن سریک سفره رنگارنگ است سفرهای که پراست از نعمتها طعمهای لذتبخش که نصیب هرکسی نمیشود وازقدیم گفتهاند کفران نعمت نتیجهاش از دست دادن است . افرادی که در کنگره فرمانبرداری بیچونوچرا هستند به فرمانده ای لایق بدل خواهند شد به نظر من کسی که نیروهایش در اختیارش قرار میگیرد و به معنای کامل کلمه فرمانروایی شهر وجودیاش را باز پس میگیرد جنس واقعی محبت را لمس میکند و کسی که بداند محبت واقعی چیست هیچگاه امکان ندارد ناسپاس باشد میتوانیم بگوییم افرادی که در کنگره به قول شما ناسپاساند همان ظروف تهی هستند که در آنها نشانی از محبت نیست
یک جمله خطاب به رهجوهایتان(میلاد و حسن) که به تازگی در آزمون کمک راهنمایی نمره قبولی کسب کرده اند بگویید
قطعاً" خوشحالم لیکن بایدبدانندکه پای درمسیرسازندگی گذاشتهاند یک غنیمت بزرگ است دوره کمک راهنمایی مجموعه ایازاشکهاولبخندهاست،آمدنهاورفتنها ،رسیدن ونرسیدنها .این جایگاه میتواند وسیلهای باشد برای تزکیه و پالایش و محک خوردن در گذرگاههای سخت
برای همگی عزیزانی که در آزمون کمک راهنمای اخیر از نمایندگی شمس قبولشدهاند آرزوی موفقیت و سربلندی میکنم
حدومرز حضور در کنگره را چه چیزی تعیین میکند؟
به نظر من اگر ما در مسیر ارزشها قرار بگیریم و رفتهرفته به تعادل نزدیک شویم حدود و مرزها را بهتر میشناسیم این مقوله میتواند در همه مسائل جاری زندگی صادق باشد تعادل ابزاری است برای سنجیدن اندازهها و تشخیص اولویتها . توپایدرراه بنه وهیچ مگوخود را بگویدت که چون باید رفت
ازنظر شما چگونه میتوان به حال خوش رسید؟
حال خوش میتواند برای هر شخصی و هر جایگاهی تعبیر متفاوتی داشته باشد بهعنوانمثال حال خوش برای من یک تعریف دارد و برای همکارم تعریف دیگری که هرکدام از آنها برایمان مهم و قابل دفاع است ولی اینکه من ازلحاظ درونی در چه جایگاهی هستم تعیین میکند با چه چیزی حالم خوش میشود . ممکن است یک نفر ازلحاظ شغلی جایگاه خوبی نداشته باشد ولی به خاطر جایگاه بالایی درونیاش از حال خوش برخوردار باشد و یا بلعکس . برای خود من ورزش کردن همیشه برایم حال خوش به همراه داشته و دیگری گذشتن از چیز خوبی برای چیزی بهتری
با چند سال سابقه حضور در کنگره، کنگره ۶۰ را به چه چیزی تشبیه میکنید؟
شاید بتوانم تفکر کنگره را تشبیه کنم به یک کشتی نجات که سوارشدن بر آن پشتت را گرم میکند و دلت را قرص . یک کشتی که وقتی سوارش هستی باوجود تمام نداشته ها ثروتمندی و میتوانی سرت را بالا بگیری و افتخار کنی که یک کنگرهای هستی
و حرف آخر؟
پشت دریاها شهری است
قایقی باید ساخت
دور باید شد، دور
شب سرودش را خواند،
نوبت پنجرههاست
از شما خیلی ممنونم از اینکه در این گفتگو شرکت کردید
من هم از شما ممنونم و برای شما ارزوی موفقیت می کنم
ما را در سایت پشت دریاها شهری ست ، قایقی باید ساخت دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 142